Summa sidvisningar

torsdag 29 mars 2012

Läxförhör


Häromdagen hade jag besök av en sjukgymnast eller om dom nu också  kallas arbetsterapeuter. Troligen var on både ock. Jag fick rådet att göra några enkla gymnastiska rörelser med mitt stela ben men även det mera positiva beskedet att  arbeta. Och nog finns det arbete ute i trädgården så här års. Köra jord med skottkärra från komposten till drivbänken på andra sidan av huset hade hon inget att invända emot. Det lät för bra för att vara sant varför jag utsatte henne för ett litet läxförhör. Var hon verkligen en utbildad sjukgymnast/arbetsterapeut? Jag frågade henne om hon visste vad en goniometer var. Ett mätinstrument  som jag skrivit om för flera år sedan som ni kan läsa här. Denna gradskiva ser ut så här och har använts vid positionering av höftledsimplantat.



Min sjukgymnast kände emellertid också till detta instrument. Hon hade t.o.m. ett sådant med sig i väskan ifall hon skuule behöva mäta böjningsvinkeln på mitt opererade knä. Så hon fick godkänt  och därmed även pyssla om mitt ben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar