Summa sidvisningar

måndag 2 april 2012

Hassel


Eftersom jag aldrig tidigare vistats på sjukhus har den senaste tidens resa genom sjukvårdsapparaten efterlämnat en hel del intryck och funderingar. Därför har det även blivit en del inlägg om detta samtidigt som jag inte varit lika rörlig att fotografera i andra miljöer och sammanhang. Mellan skurarna passade jag dock på att ta en bild på några hängen från vår trollhassel.

Också ett vårtecken. Efter snösmältningen hann jag rensa bort en del löv under trädet för att ge luft och ljus åt krokus och snödroppe. Bland löven  hittade jag då flera hasselnötter som trillat ner vid lövfällningen. Under hela året hade jag spanat efter dom i trädet utan att hitta en enda. De är väl gömda i det krulliga grenverket och de veckade bladen. Till skillnad från tidigare år blev det bara en liten handfull med nötter.

Tänk att det av det långa, mjuka hänget kan bli en liten rund träkula med en nöt inuti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar