Summa sidvisningar

torsdag 28 juli 2011

Rallarros


Den här vildväxande blomman är i mitt tycke aningen underskattad. Trots sitt vackra namn. Hur mycket rallarna hade att göra med den vet jag inte. Den växer i alla fall ofta utmed banvallarna. Det här beståndet  hittade jag i utkanten av vårt område utmed en gångväg.


Det  är först när dom står så här tätt intill varandra som dom kommer till sin  fulla rätt.
Men även den enskilda blomman är vacker

När dom väl har blommat ut ser dom inte längre mycket ut för världen. Borta är den lila färgprakten och kvar  är bara stänglar som liknar en julgran i februari.

Ännu risigare blir dom när dom sätter frön. Kanske är det därför blomman inte förtjänar den uppmärksamhet som den egentligen borde ha.
Omedvetet gjorde jag ett felklick och aktiverade  urklipp med rundade hörn. Denna möjlighet hade jag glömt bort totalt och det tog mig ett tag att hitta den igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar