Summa sidvisningar

tisdag 14 februari 2012

Gamla Stockholmsmiljöer


När jag ändå bläddrade bland gamla svartvita fotografier och det var enkelt att kopiera dessa i den nya scannern, kan jag lika gärna fortsätta med att lägga in några bilder i bloggen. Även dessa är tagna på 50- och 60-talet när jag strosade runt i Stockholm just för att fotografera. Flera av följande bilder har jag inte längre den blekaste aning om var de togs. En del finns troligen inte ens kvar och andra känns kanske fortfarande igen.















































Gamla bilder kan man hitta överallt – på vykort, andras fotografier, museer eller på nätet för den som är nostalgisk eller  vill beskriva en viss plats. Mina bilder skänker mig endast en viss känsla av  en tidsanda  som rådde då jag  såg platserna och att man var ung och rask i bena.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar