Summa sidvisningar

tisdag 7 februari 2012

Max otur men back on track


Som jag skrev tidigare strejkade den röda färgen i min skrivare och jag  köpte då en ny - allt i ett skrivare, Datan ville dock inte ta emot installationsdisketten så att jag kunde få igång den nya skrivaren. Höll på i 3 da´r med supporten utan att nå resultat. Min 6 år gamla PC var visserligen trög men fungerade. Jag bestämde mig ändå för en ny PC och köpte den på "mega-rean". Nu skulle jag få igång den nya skrivaren och allt annat skulle  fungera. Trodde jag. Väl hemma med nyförvärvet visade det sig att den gamla skärmen inte gick att ansluta till den nya datan. Offrade en dag på att fämföra priser och prestanda och anslutningar och köpte till slut en skärm i samma affär där jag köpt datan. För säkerhets skull. Bara en vecka innan hade jag inga planer på  att köpa  ny utrustning. Var ju nöjd med det jag hade (och har kvar) Det var som om någon osynlig säljare prackat på mig en massa  datautrustning som jag egentligen inte behövde. En listig säljare som hade  planerat allt steg för steg där det ena skulle leda till det andra. När jag hade riggat upp allt på skrivbordet skulle jag äntligen åter kunna blogga från egen PC, mejla och surfa. Jag flyttade modemkabeln från den gamla PC:n till den nya och inget hände! Fick inte kontakt med modemet. Tele2 skulle skicka ett nytt modem. Ytterligare några dagars väntan.  När jag tidigare försökt att sluta röka, misslyckades jag alltid p.g.  av enorma abstinensbesvär. Men det var inget mot avsaknaden  på internetuppkopplingen och tillgång till nätet. Det mesta jag gör i  pensionärstillvaron kräver detta. Ytterligare någon osynlig som styr vårt liv. Det var dock inte slut med alla bedrövelser. När  det nya modemet kom till slut, gjorde det ingen skillnad. I samma veva låg tele2:s  ADSL-nät nere i flera da´r  varför supporten inte kunde hjälpa till. När dom hade löst sina problem  skulle dom fixa mina. Det enda vi kom fram till var att det måste vara ett fel på nätverkskabeln. Den osynlige säljaren  viskade åter i mitt öra "köp"! 15 meter nätverkskabelkabel, En investering på ytterligare 200:- . Men  det var det värt. Med båda datorerna kunde jag  åter nå - om inte himmelriket så dock  internetriket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar