Summa sidvisningar

tisdag 21 februari 2012

Split vision



När jag igår plockade bland mina gamla papperscollager, hämtade jag  samtidigt några bilder från den externa hårddisken. Bland olika kategorier valde jag ett antal bilder  som låg under rubriken ”split vision”

Det var en speciell klippteknik som vuxit fram under tiden jag höll på med collager vilket resulterade i speciella effekter. Två bilder enligt ”tallriksmodellen”


När jag hade tillgång till flera likadana bilder  kunde jag göra klipp med samma utseende,sära dom  och arrangera dom efter behag.

Tekniken och framför att dupliceringen går ju att skapa betydligt lättare i datan. Där finns det dessutom betydligt fler verktyg än bara sax och skalpell. Jag får faktiskt ta mig i kragen någon gång och  ta upp skapandet av collager igen, men då i digital form.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar