Summa sidvisningar

tisdag 11 januari 2011

bilder från fjärran landVI (Kreta)

bilder från fjärran land VI (Kreta)

En vårvecka på Kreta i mitten på 70-talet. Det blir inte många bilder då. Speciellt när en dag regnat bort och den sista dagen blev förstörd av solfrossa när jag skulle ta ut det maximala av en dags högsommarvärme. Men några  bleka dia-bilder från Hiraklion hittade jag.
Hamnar har alltid varit mina favoritmotiv

                                                     
I bakgrunden skymtar det stora  kastellet lite oskarpt. Ett mäktigt byggnadsverk som var svårt att nå torrskodd eftersom  havet utanför var i uppror och  krafiga bränningar  kastades över piren



          



        
För att förstå hur bilderna såg ut en gång i tiden då de togs, hämtade jag en bild från webben. Mina egna har varken då och speciellt inte nu varit några fotografiska mästerverk. De är bara några personliga minnesanteckningar. Som också håller på att blekna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar