Summa sidvisningar

söndag 16 januari 2011

smoke gets in your eyes

Det handlar om cigarettrök. Denna numer så förhatliga rök som  pyr in kläder och  lägenhet. Plötsligt blev det klappjakt på alla rökare  vilket jag själv fick uppleva som rena rama lynchstämningen.Hur ska det då gå för alla spanjorer nu när man skärpt reglerna om rökning på offentliga platser?  Jag rökte tidigare minst ett paket Prince om dagen


Dock inte i sällskap med denna dam. Hon fick bara sitta där som reklamflicka och visa benen. Som jag skrev tidigare i metrobloggen  - läs här - fick jag  oväntat hjälp med att sluta röka.


Efter nyår  tog jag denna bild och man kan ju bara hoppas att någon av dessa fimpar är ett nyårslöfte. Annars finns det risk att lungorna inte ser lika fina ut som på detta collage.

När jag gjorde detta fotoarrangemang kom jag att tänka på rökslingor. Ett par gamla dia-bilder som inte går att få bättre kvalitet på i datan.

Denna bild liknar kanske mera rökslingor fast det inte är rök alls utan färg som  droppats ner i vatten. Bilden har jag sedan vänt upp och ner. Då kom jag även att tänka på den gamla klassiska jazzlåten ”smoke gets in your eyes” som det fanns ett otal inspelningar på you tube. Både vokalt och intrumentalt. Jag valde en som var lite anorlunda  men ändå  hade den rätta klangen på altsaxen och är rolig dessutom.
 <object width="480" height="385"><param name="movie"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar