Summa sidvisningar

söndag 23 januari 2011

den brinnande handen

Om man går tillbaka till mitt inlägg den 7:e januari – klicka här - visade jag där några avgjutningar på händer. En sådan avgjutning  i silikon fyllde jag  en gång med smält vax och bäddade in trådar till veke. En i varje finger. På något sätt fick jag förmodligen ut själva vaxet när det hade stelnat. Jag hade gjutit olika andra  ljus i olika formar tidigare och ville nu skapa något riktigt unikt. Det skulle bli en brinnande hand med  en låga på varje finger


Innan jag hann ställa upp och ställa in  kameran, hade tummen slocknat. Men resterande fingrar brann med ljusan låga. De satt dock rätt nära intill varandra varför värmen smälte vaxet  rätt fort och fick det att rinna nerför handen. Då fann jag det för gott att blåsa ut lågorna.

PS
det har gått bra att länka här till gamla inlägg som finns på metrobloggen. Däremot har jag inte länkat till ett inlägg som finns här på blogger/blogspot. Listade dock ut hur man går tillväga och som syns enl. ovan fungerar länken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar