Summa sidvisningar

torsdag 27 januari 2011

udda bilder från söndagspromenaden

Först ytterligare några rimfrostbilder som inte kom med förra gången. Gracila växter där frosten slagit sig ner och dekorerat  dom med glitter.

Inne i den mörka delen i en skogsdunge mötte mig dock en mindre vacker syn. En död talgoxe. Jag trodde att den hade dykt under på grund av den stränga vintern och bristen på föda.

Först hemma i datorn såg jag dock att den hade råkat illa ut för en attack från något rovdjur. Troligen någon katt från ett närbeläget villaområde eftersom fågeln låg kvar. Sparvhöken eller räven hade inte lämnat kvar något annat än lite fjädrar.
På vägen hem korsade jag en stor äng med två hemsnickrade fotbollsmål. Där hittade jag detta anorlunda rimfrostmotiv

Om ni inte har gissat vad det varit en gång, kan jag  nämna att det är en rest från nyårsnatten. Härifrån har ett helt batteri med fyrverkeripjäser skjutits upp mot  den  snöfyllda vinterhimlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar