Summa sidvisningar

onsdag 9 februari 2011

såsom i en spegel

På den tiden man  bara kunde sätta sig i bilen och åka iväg till  Sveriges närmsta stad (Ensköping) eller Strängnäs för att ta sig en fika,  behövde man inte tänka på bensinkostnaderna. Det var bara att åka iväg en timme eller två  till något ställe  kring Mälardalen eller norröver. Så kom jag en gång till Sundbyholm för att titta på Sigurdsristningen. När jag häromdagen hittade en gammal dia-bild på en hällristning

ville jag  först kolla om  detaljen i bilden  var från Sigurdsristningen. Jag har ju fotograferat många runhällar genom åren. Öppnade därför ” Sigurdsristningen”  på webben och började titta närmare på  figurerna  utan att hitta den som fanns på min bild. Tills jag kom till min egen! Det blev nästan som en smärre chock. Inte väntade man att se sin egen avatar mitt bland alla runbilder.Där stirrade jag själv på mig  från dataskärmen med ett glas öl i handen. Orsaken var att jag skrivit ordet Sigurdsristning i något inlägg  - öppna här - och att det därför hamnat  under denna rubrik. Det fick mig att undra på hur många ställen man egentligen återfinns. Jag har ju skrivit om allt möjligt de senaste 2 åren. Och vem är det som väljer bilden? Vad har en gubbe med ett ölglas att göra bland alla runbilder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar