Summa sidvisningar

måndag 14 februari 2011

den brinnande giraffen

Någon gång i tonåren började jag klippa till collager. Det hängde väl ihop med mitt intresse för bilder. Allt ifrån bilder i tidningar och böcker, fotografier  och  tavlor. Till och med egna teckningar försökte  jag mig på. De enda teckningarna jag har en bild på visade jag i slutet av förra året i Metrobloggen och kan ses här. Förlagan hade jag på ett konstkort i vykortsformat och målningen av Salvador Dali kallades ”den brinnande girafaffen”.

När jag skulle leta efter mitt inlägg på webben skrev jag just den brinnande giraffen som dock inte var  rubriken på inlägget. Metro hittade det och även på webben kunde jag komma fram till det. Amazing.
När jag nu hittade en bild på mitt första collage ser man tydligt att ”den brinnande giraffen” satt sina spår

Diabilden är tyvärr gammal och har reflexer  i bilden. Det är dock den enda jag har kvar från den tiden och kanske var den jag var mest nöjd med då. Många år senare blev det betydligt fler papperscollager av vilka jag  har visat en del tidigare i bloggen och andra kommer kanske  senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar