Summa sidvisningar

lördag 12 februari 2011

efter snöstormen

Efter gårdagens snöstorm var det bara att gå ut och skotta sig fram till brevlådan. Inte för att  hämta posten. Nej, vår cyklande  brevbärare skulle ändå inte kunna  ta sig fram bland drivorna. Det skulle bara skottas. Och göras om eftersom allt yrde igen. Men det var bra att det blåste. Det blåste  även bort  alla blytunga moln och en timme senare var det klarblå himmel. Inte ens att det blåste smådjävlar som fick de futtiga minusgraderna att kännas som
 -20 kunde avhålla mig från att gå ut och ta några vinterbilder. Hela 18 stycken som ni får se 4 av.  I kontrast med den vita snön  blev himlen det blåaste blått jag sett. Nästan som på gränsen till yttre rymden, i atmosfärens översta skikt  Kunde jag tänka mig, trots att jag aldrig varit där. Men bilder från Mt. Everest brukar se ut så där och dess topp är ju närmare  rymden än vi som vistas nere vid havsnivå.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar