Summa sidvisningar

lördag 24 september 2011

Kyrkhamnsdagen VI

I stort trodde jag att jag sett det mesta av aktiviteterna och  började cykla hemåt. Den andra vägen. Innan jag  hade klarat den branta backen hördes musik. Den kom från den sedan länge nerlagda folkskolan. Där Gunnar Sträng lär ha gått en gång i tiden.

Hur man kunde bygga en så fin skola mitt i ödemarken där det  inte ens då fanns mer än en handfull kåkar i området, förstår jag inte. Men troligen fanns där barnrika familjer som motiverade en skola på närmare håll.  Framför  entrétrappan stod  ett gäng spelemän. Dom hade just avslutat en låt när jag kom fram. Så här såg dom ut. Alla kom med utom hon med nyckelharpan som  deltog  senare.


Några trakterade udda instrument såsom nyckelharpa och  fiol med HIFI-förstärkare.















När jag hade förevigat hela  spelmanslaget  tog dom åter upp sina instrument och spelade nästa låt. Det lät så här

Video musik vid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar