Summa sidvisningar

torsdag 13 oktober 2011

Det funkar med funkia


Varje höst har jag inte kunnat låta bli att ta några bilder  på alla dessa höstfärger. Under flera år gjorde jag varje år  en  kort videofilm i olika höstmiljöer. Numer ligger VHS-kameran på hyllan och i stället har  jag  den lilla digitalkameran i bakfickan. Åren innan har jag visat flera färggranna bilder på löv. Gula och röda asplöv, löv på  träden, löv på marken. Man behöver dock inte gå längre än till brevlådan för att ta några höstbilder . Alldeles intill står en  funkia. Det funkar så att säga även med den.

Det finns visserligen  redan lite höstgult i bladen  så här i början på hösten men  allt klorofyll har  funkian ännu inte  gjort sig av med. Det är just den mjuka övergången mellan det  gröna och gula  som fångade min blick. Sommar och höst om ni så vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar