Summa sidvisningar

tisdag 25 oktober 2011

Människor i centrum


Rubriken syftar inte till kändisfolket eller våra makthavare utan helt vanligt folk som råkade vistas i vårt kommersiella centrum. Det blev dock bara några oinspirerade  snapshots som jag tog så där i förbifarten när jag gick runt där. Torghandeln och den lilla fontänen  brukade ofta inbjuda  till några bilder, men inspirationen infann sig inte denna dag
Inte heller hittade jag några spännande motiv inne i gallerian.
Först när jag  lämnade gallerian passade jag på att ta en bild på  städerskan som höll på att putsa  entrédörrarna. 
Folk som jäktar ut och in genom dessa dörrar för att uträtta sina ärenden, lägger  kanske inte ens märke till henne. Eller å andra sidan  blir irriterade att hon blockerar dörren. En av alla dessa tusentals osynliga  städare som håller  allt snyggt omkring oss för att vi ska trivas. Jag sa några vänliga ord till henne men hon förstod nog inte svenska. Hon får i alla fall en hyllningsbild  i dagens blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar