Summa sidvisningar

tisdag 22 november 2011

Smile


För några dagar sedan visade man en tävling i tiodans på TV. Jag är absolut ingen dansant person  och har således inte heller något  större intresse av  att titta på danstävlingar. TV:n var dock på  för musikens skull medan jag  satt framför datan. Ibland sneglade jag dock på  TV:n och  lade åter märke till de tävlandes påklistrade leenden. Vissa danser ter sig redan  onaturliga som t.ex. tango eller pasodoble  vilket dessutom understyks  av ett  påtvingat leende. En tävling i tiodans lär motsvara  som att springa 3000 meter häck. Att därvid  dessutom  upprätthålla ett leende som om dansen är det roligaste och lättaste i världen, är en ännu större prestation än själva dansutövningen.

Men även i andra sammanhang  kan man iaktta dessa påklistrade leenden. Kändisleenden. Kolla bara in stjärnorna på den röda mattan vid Oscarsgalan. Även andra offentliga personer har fått träna på ett ständigt leende. En som utvecklat detta till fulländning är drottning Silvia. I alla sammanhang  ser man hennes leende som om det frusit fast. Undrar om hon även ler i sömnen.

Men leenden vill vi ha och har därför uppfunnit alla sorter smilies. Texterna till mina inlägg skriver jag i regel i förväg på word för att sedan klistra in allt i bloggen. Många  använder sig ibland av dessa tecken  -:) för att rita en liten smily. I word  kommer den fram direkt  med dessa tecken eller om man väljer wingdings  bland fonterna och trycker på stort J. J. Det riktiga smilet ser dock alltid ut så här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar