Summa sidvisningar

tisdag 7 juni 2011

Konstutställning


När jag ändå var i centrum passade jag på att slinka in på biblioteket. Inte för att låna något utan bara för att se vad som var aktuellt  på kulturfronten. I den lilla konsthallen brukar olika konstnärer ställa ut allt ifrån teckningar, målningar och fotografier. Några har jag visat i tidigare inslag. Det var framför allt konstnärerna Peter Kinny och  Peter Varhelyi som fångade min uppmärksamhet. På affischen stod det teckningar men bilderna kunde lika gärna vara fotografier  eller några skapelser gjorda i datan.
Den gemensamma nämnaren för  dessa bilder är den rent grafiska framtoningen i  nästan bara svart  och vitt. Även om abstrakt konst många gånger kan vara svår att förstå  och tolka, är Varhelyi´s  svit lättillgänglig och estetiskt tilltalande. När jag  nu läser detta låter det som en recension  på en kultursida.  Det är dock bara min spontana reaktion efter att ha  gått runt i rummet högst 5 minuter. Jag kan vara kritisk men är därför ingen konstkritiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar