Summa sidvisningar

fredag 3 juni 2011

Strosa runt på torget


Enda ärendet jag hade nere i centrum var att lägga ett brev på lådan. Nu gjorde jag det inte bokstavligen utan jag stoppade det faktiskt ner i springan. Skulle därefter varken handla eller uträtta något annat. untan jag gick bara runt och mådde bra i solskenet. Spamade  upp i ett träd  där löven nu var täta.

Kanske kunde jag få syn på en skata. Boet fanns ju även i detta träd. Men även en mistel. På håll och i motljus var det svårt att avgöra vad som var vad.
Även andra njöt av värmen och hade satt sig kring den lilla fontänen som pryder torget.


 En liten flicka satt och slickade på en glass. Skatan som inte syntes borta vid boet höll sig i stället i närheten  av fontänen där  folk brukade tappa smulor eller spilla glass

Det plaskade rogivande kring fontänen. En gubbe med rullator  satt i en av bänkarna och tittade på vattenspelet. Eller om även han tyckte om marmorfontänens utformning.

En råka hade  intagit en högre belägen utkiksplats och  tittade på vattenspelet från ovan.


Bortifrån kulturcentret hördes musik. Jag strosade dit och hittade flera gitarrspelande ungdomar som satt i gräset. De spelade dock inte unisont på någon melodi utan knäppte då och då på någon sträng. Jag tror att det var en musiktimme som hade lagts utanför klassrummet.


Allt verkade så lugnt och avspänt denna soliga eftermiddag. Kanske såg jag det så bara för att jag själv strosade omkring utan att  ha någon egentlig  brådska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar