Summa sidvisningar

tisdag 28 juni 2011

Vida vyer










Varje år till midsommar har det varit tradition att klättra uppför den branta skidbacken intill festplatsen. Barnbarnen skuttade uppför backen med lätta steg. För dottern gick det lite saktare och  själv blev jag påmint om att jag inte längre var sjutton. (för att nämna något årtal) Flåset och knäna var inte som förr. Då och då stannade jag  upp som en fönstertittare. Men i stället för ett skyltfönster  bredde ett betydligt större panorama ut sig. Nästan som en ursäkt för att jag stannade upp några gånger mitt i backen  tog jag några bilder. Inget märkligt. Bara lite blommor och blader med sjön i bakgrunden. Finns bättre bilder i Metrobloggen som jag  lagt ut tidigare men inte orkar länka till nu.


 

Även om fotoutbytet  knappast  blev sensationellt, fick jag mig iaf  lite motion

Rättelse
På tal om blommor så fick jag  ett nytt uppslag vad blomman i gårdagens inlägg kan heta. Från en biolog i utlandet fick jag förslag på det latinska namnet tragopogon pratensis  och det svenska namnet är då
ängshaverrot.  Tittar  man på den bilden liknar den faktiskt mest den blomman jag fotograferat. Trots att jag gillade  namnet slåttergubbe får jag nog ändra mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar