Summa sidvisningar

söndag 22 januari 2012

En släng av sleven


För länge sedan skaffade jag några rullar färgad papper som  jag har använt som bakgrund vid table-top fotografering. Egentligen är pappren alldeles för blanka varför de  ger reflexer och dessutom har de alldeles för bjära färger som oftast inte passar ihop med motiven. För  mina digitala bilder behöver jag numera  mera neutrala färger och helst de som likna green-screen.
Reflexerna syns  tydligt när jag avbildade denna soppslev.

 Jag gillar designen på denna slev som har så fina mjuka svängda former.Utsökt finish och slät och mjuk övergång mellan skaft och skopa. Till skillnad från  slevar som liknar plåt och är raka i skaftet. I en annan vinkel och med annan belysning kan man ibland undvika reflexerna och få även annan färg på bakgrunden.

Som spin-off på dessa bilder fick jag även ett motiv som jag kunde jobba vidare med i datan. Det blev till slut detta collage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar