Summa sidvisningar

måndag 2 januari 2012

Kul (a) i förbifarten


När jag skulle ladda över några bilder från kameran till datan  passerade jag julgranen i rummet och i förbifarten  passade på att ta en bild på en av julgranskulorna när jag ändå skulle tömma kameran. Det var på den ”röda sidan”. Barnbarnet hade fått för sig att klä granen med röda kulor på den ena sidan och bara blå på den andra. Bilden jag tog kom aldrig med i något inlägg kring julen. Det får den göra nu trots att julen är över och ett nytt år börjat.

Denna röda kula  blev guldglittrande från rummets alla lampor. Det är dock inte färgändringen som är det speciella med denna bild. I vanliga fall när man tar en bild  mot en speglande yta, brukar det inte gå att undvika att man själv kommer med på bilden. Så blev det även här till en del. Hela jag kom dock inte med och kameran saknas helt och hållet. I stället finns det en kula  där. En kula som minsann inte hänger mitt i dörröppningen till köket. Hur kunde det bli så där? Jag har en egen teori.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar