Summa sidvisningar

tisdag 17 januari 2012

Sitter på kanten


Den här bilden, som jag hade med i något inlägg tidigare, har jag även haft som bakgrundsbild på datan ett bra tag nu.

När man har bilden framför ögonen hela dagarna av och an, upptäcker man fel och brister, hur bilden egentligen borde ha tagits (eller inte alls) och att den kanske går att förbättra. Nu var det länge sedan jag gjorde något collage i datan. Jag  tyckte att bilden såg lite tom ut  och borde fyllas ut med något som ledde blicken in i bilden. Några figurer som sitter i förgrunden. Två sådana hittade jag i vår bokhylla och fotograferade dom bakifrån. Därefter fick dom sitta på bryggan

Innan jag skulle släppa iväg inlägget  hittade jag en annan bild på en tjej som satt på Mynttoget i gamla sta´n och lyssnade på musik. Denna gamla bild kanske skulle kunna vara ett annat alternativ att  sätta på bryggan. Mitt i vintern med rumpan nästan bar. Klippa, sudda och klistra och vips så sitter hon där framför vattnet som håller på att frysa till.


1 kommentar: