Summa sidvisningar

lördag 7 januari 2012

Läggdags

Efter en frostnatt gick jag bort till den lilla dammen som finns i närheten. Den och olika tillflöden ligger alltid utmed mitt promenadstråk  eftersom de i regel bjuder på några fotomotiv. Även nu efter nyår när allt tycks vara dött och stilla. Nu var det själva isläggningen som intresserade mig.


På större vattenytor fryser det inte till  som i pölarna och iskristallerna bildar inte heller samma mönster som t.ex. på en glasruta. Med en slow-motion kameran skulle man kunna följa processen men nu hade jag bara min lilla digitalkamera med mig och fick nöja mig med några frysta frusna bilder. På sjön blir det inte ett spegelblankt , homogent istäcke utan här och var  blir det små knottriga mönster

    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar