Summa sidvisningar

lördag 28 maj 2011

Lergroparna


Efter att ha strosat runt bland både övervuxna och välskötta odlingslotter  gick jag vidare till lergroparna som man höll på att schakta  en bit längre bort. I den största hade man nu rullat ut  den armerade plasten nere  på botten av  gropen och höll på att lägga stenkross ovanpå.

Detta hade jag inte förväntat mig när jag räknade med att det skulle bli några dammar. Skulle det byggas någon fastighet här i alla fall? Men min dammbyggsteori hölls ändå vid liv när jag  i andra änden av byggplatsen såg hur man röjde sly för att kanske gräva sig fram mot det lilla diket intill.

En bit av gång- och cykelvägen som gick över detta röjningsområde fick maka på sig och man höll på att ställa i ordning en ny sträckning.

Eftersom jag inte har en aning om vad  syftet med allt bökande är, är det bäddat för en spännande fortsättning. Eller så mynnar allt ut i ett antiklimax. Men än är det spännande att följa utvecklingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar