Summa sidvisningar

söndag 13 mars 2011

i väntan på våren

De senaste dagarna har jag putsat och filat lite på denna blogg för att göra den  lättare för mig själv och andra. Igår la jag till etiketter till varje inlägg så att jag med hjälp av dessa tags snabbare kan hitta vissa  teman. Något tidigare lyckades jag efter flera dagars försök även att lägga in Googles translator. Mina utländska besökare är nu inte längre hänvisade till endast bilder utan kan kanske nödtorftigt även ta del av innehållet. Denna service är  ju långt ifrån perfekt men byggs nog ut allt eftersom. När jag  för någon vecka sedan skev om att vi hyrde en Lada i Bulgarien var just detta inlägg  det första översättningsprovet. Jag fick mig ett gott skratt när jag läste  om en Scheune och barn  på tyska resp. engelska. Först när jag satte egennamnet inom sitationstecken, förstod Google Translator att ordet inte skulle översättas. Här gör jag det dock inte för att se hur meningen blir på andra språk. Trots allt är en del meningar begripliga och kan vara till hjälp.Nu till dagens tema:

Dagsmejan sätter in nu och sakta men säkert  minskar snön. Här i skuggan tar det längre tid och  istapparna växer till sig igen på nätterna. För att  inte behöva vänta på de första vårblommorna  lyfter jag bara blicken utifrån ner  till fönsterbrädan där en primula har  slagit ut några knoppar.


När jag ändå höll på att fixa till bloggen, passade jag på att uppgradera min  PC med en  speciell återställningstangent


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar