Summa sidvisningar

fredag 25 mars 2011

krulliga grena

När grannen  höll på att klippa äppelträdet på andra sidan häcken, kom jag på att  även jag borde ansa några träd och buskar. Många grenar  på trollhasseln hade vuxit neråt och skymt blommorna i den runda rabatten kring busken.. Här skulle det bli ljus och luft som  August Strindberg sa i ” Esplanadsystemet”.

                                 
Den 20-åriga gamla katten tyckte  att det fortfarande var spännande att följa mina förehavanden när jag travade upp en nätt liten hög med krulliga grenar.
I stället för att köra bort dom till tippen eller mosa dom i kompostkvarnen, lämnade jag  allt till floristerna.
Dom blev lika glada som vinnarna i Postkodmiljonären och en visar här stolt upp en liten gren för dom andra floristerna. Resten av klippet ligger nedanför på en lastpall.

Medan blomsterflickorna  tittar på kompisen som håller upp kvisten, håller en på att plocka ihop några tulpaner. Det blev en vacker vårbukett som jag fick som tack för ”besväret”. När frugan kommer tillbaka i kväll från semesterresan, blir hon nog aningen misstänksam varför jag ställt en vas med blommor på bordet. Ska jag säga ”välkommen hem” eller säga sanningen att jag träffat fyra söta flickor? Troligen både och

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar