Summa sidvisningar

tisdag 22 mars 2011

C-vitaminer

Man fick sig ipräntat att  kroppen behöver C-vitaminer så  här års och att man därför bör äta bl.a. apelsiner. Så därför serverar jag härmed en massa av dessa frukter  i form av olika papperscollager. De kom till när jag  hittade en del matannonser och reklambilder med apelsiner vilka  kanske just  var en uppmaning att  tänka på vitamintillskottet.
Bilden här nedan döpte jag till ”valley of the oranges”.
Av ren nyfikenhet gick jag ut på nätet för att se om det fanns någon likadan titel. Då hittade jag först ett annat konstverk  av en artist, Diane Nevitt,  som också kallar sitt verk för ”valley of the oranges”, Sóller.Men jag ser varken apelsiner eller någon dal i hennes bild.Ser du?

När jag ändå hade namnet uppe på webben tittade jag på en annan  Google-rubrik  längre ner och fann då att det fanns en dal på Mallorca som också  heter valley of the oranges. Denna dal ligger i närheten av Port Soller, vilket förklarar ordet efter konstverkets namn. Tänk vad allt man kan lära sig på nätet med bara några klick  och vilken nytta man kommer att ha med all denna kunskap! Jag som aldrig varit på Mallis och inte heller lär  komma dit för att njuta av lukten av  apelsinblom  eller frukterna i denna dal.

Nu resterande 2 bilder som jag döpt till ”vårtrött” resp. ”tillyxat”
                                              vårtrött trots alla apelsiner
                                                                              tillyxat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar