Summa sidvisningar

lördag 11 februari 2012

Andra indianer


Man hajar alltid till vid märkliga, oförklarliga sammanträffanden. När jag  såg bilder på indianer förra månaden – se inlägget här  - tyckte jag att det var märkligt eftersom man inte ofta ser sådana här i Sverige och speciellt inte målade på en lastbil. Än mer förvånad blev jag i förgår när jag  fick ett bildspel med mejlen som också handlade om indianer. Det verkade som rena rama lobbyverksamhet från någon hemlig  indianorganisation. Klart att man reagerade när det åter dök upp indianer kort tid efter man bloggat om dom. Denna gång  var dom avbildade som skulpturer

Det fanns ett tiotal bilder som alla hade indianer som ett gemensamt motiv. Frånsett ovanstående var det inte mer med det  skulle man kunna tro. Snygga skulpturer med fina detaljer. Men hemligheten är att alla är gjorda av papper!  Ett otroligt fint arbete som enligt uppgift på bildspelet  utförts av Allen och Patty Eckman. Om de står för skulpturerna eller enbart fotot  framgår inte.


Även om jag varken har skulpterat eller fotograferat vill jag härmed förena dessa konstformer i ytterligare  en visuell dimension.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar