Summa sidvisningar

onsdag 8 februari 2012

Dubbel snökristall


När jag nu äntligen fått igång  min nya PC, måste jag även bekanta mig med operativsystemet Windows 7 som är nytt för mig. Det och även andra program som också är senare versioner, gör hanteringen lite ovant. Flera saker har dock blivit bättre som utför vissa arbetsmoment snabbare. Samtidigt när jag ändå satt på PC-skolbänken, sneglade jag på Photoshop och hittade där  några saker som jag testade. Här en ”kakform” med vilken jag kunde stansa ut en bild och fylla den med svart bakgrund för att bättre passa in i bloggen.

F.ö. besiktigade jag vår 12 år gamla bil igår och efter alla testmomenten fick jag till slut åter ett vitt papper i handen där det inte stod en enda anmärkning, Sådana besiktningsprotokoll gillar jag. Speciellt efter alla elektronikinköp. Innan jag lägger ut detta på nätet har jag  lagt nätkabeln utanför huset så att vi inte längre behöver snubbla över sladden i hallen, köket, matrummet,vardagsrummet och mitt datarum.I stället för 10 cm för kort fick jag nu en meter över. Och anslutningen fungerade. Hoppas nu bara att inlägget inte fryser fast på vägen utan når Mr. Blogger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar