Summa sidvisningar

fredag 3 februari 2012

Här händer saker

Utmed mitt promenadstråk kommer jag alltid förbi ett gammalt  hus med en vildvuxen tomt. Det har nog varit en riktig trädgård  där för länge sedan men genom åren har naturen tagit över. Vilken årstid jag än passerade huset, har det blivit en och annan bild därifrån. Nårgra röda bär på hösten från den yviga häcken eller en bild på huset efter ett snöfall. Den här bilden tog jag för flera år sedan. Ser ut  som ett riktigt julkort



För några dagar sedan  befann jag mig någon km därifrån och tyckte att vyn mot huset inte var som det brukar. Kunde dock inte avgöra vad det var som skilde på håll. Först på hemvägen slog jag in på vägen som gick förbi huset och såg då att alla träd och annan vegetation hade röjts bort.



På något sätt  tyckte jag att den vildvuxna tomten passade ihop med det gamla huset. Kanske för att det alltid har sett ut på samma sätt så   länge jag kan minnas. Men det hindrar ju inte att det nya som skall bli kring huset kan bli snyggt. Jag får väl se framåt våren.

PS. detta inlägg är endast en personlig minnesanteckning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar