Summa sidvisningar

lördag 25 februari 2012

Berlin + Bern = björn


Jag har varit i båda huvudstäder och kunnat konstatera att båda har en björn som symbol. I Berlin delar man t.o.m. ut en sådan i guldformat. I Bern hade man  på 70-talet en livs levande björn nere i en grop mitt i centrum. Hittade tyvärr inte bilden på den men väl från flera  andra ställen  i denna stad. Korsordsfloden Aare korsar denna stad  vilket bjöd på många  fotomotiv. Här några  som reproducerats från gamla diabilder.





















Några av bilderna har jag kunnat förbättra en aning med hjälp av datan. Även om jag försöker leva upp till en fotoblogg  är inte alla bilder varken färskvara eller värda namnet foto i artistisk bemärkelse. Många är tagna som rena illustrationer till texterna och gamla nostalgiska bilder ligger där som ett slags bildarkiv. Ingendera sort  kan vara av något större intresse för det fåtal besökare till denna blogg. Den är egentligen bara till för att stimulera min egen kreativitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar