Summa sidvisningar

onsdag 28 mars 2012

Dröm  137

Under tiden jag låg på sjukhus efter knäskåloperationen,  fick jag dagligen smärtstillande mediciner. Allt från vanliga  Alvedon  till långverkande  Dolcontin. Ibland även Morfin.
I alla dessa mediciner finns  det troligen hallucinogena ämnen som min kropp aldrig tidigare varit utsatt för. Detta gav sig tillkänna nattetid då jag i omgångar hade de mest bisarra drömmar – d.v.s. sådana som som man minns efter uppvaknandet. Den här drömmen utlöstes som så ofta av yttre faktorer:
Mitt i natten hördes ljudet av ett gnisslande, skrapande fordon utanför. Jag var för trött och medtagen för att kliva ur sängen och titta ner på gatan. Trodde att det var en stor byggkran på larvfötter som skulle till en byggarbetsplats intill.

la
Detta åbäke hade i drömmen förvandlats till något annat utanför mitt sovrumsfönster hemma. Samma gnisslande ljud hördes fortfarande. Nu var det även starka strålkastare  vars ljuskäglor trängde genom fönstret och korsade varandra. Jag gick upp ur sängen och  ut   altanen på baksidan av huset för att se vad som försiggick där. Många människor hade samlats där. En kvinna kramade om mig när jag kom ut med kramar och riktiga pussar och ville träffa mig senare. Mitt på allmänningen hade en grävskopa schaktat  ut stora hål och i ett av dom låg redan  en stor container. Man hade utan tillstånd av de kringboende startat en  anläggning för att återvinna hushållsavfall. Eller om det var för längre tids förvaring. Jag protesterade för att olika vätskor skulle kunna tränga in under husgrunden. Alla andra grannar, som märkligt nog  alla var anonyma, protesterade  mot tillvägagångssättet, lukt och andra olägenheter. De hade samlats kring ett  stort bord där några tjänstemän i vita skjortor och slips gjorde anteckningar. På altanen upptäckte jag nu en massa glassplitter.

glass
 Jag fick då veta att det hade varit inbrott i huset när jag låg på sjukhuset. Det var ingen som hade talat om  detta för mig när jag kom hem. Att ligga ensam hemma efter en operation, få en avfallsanläggning inpå knuten och underrättas om ett inbrott i huset var nog mer än jag tålde och jag vaknade därför.
Mellan 1998-2008 hade jag en intensiv drömperiod där jag drömde ofta drömmar som var så intensiva att jag kom ihåg dom på morgonen. Då nertecknade jag dom vilket gav upphov till en drömsamling  på hittills 136 olika titlar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar