Summa sidvisningar

måndag 26 mars 2012

Rainbow Warrior


Varken promenad eller fäsrska bilder idag. Hittade istället två regnbågsbilder i stället med helt olika utseende. Blir därför aningen krystat att para ihop dessa. Greenpeace-båten Rainbow Warrier dök upp i min skalle men  dagens inlägg har inget med regnbågen eller någon Greenpeace-aktion att göra. Möjligen warrior = krigare. Jag har nämligen kämpat som en krigare med mitt blåmärke under höften som jag fick efter fallet. Detta blåmärke på låret har nu antagit alla regnbågens färger

Fysikaliskt riktiga regnbågsfärger hittade jag för en månad sedan  på diskmaskinens nerfällda lucka.

Varken el- eller solljus fanns men likväl hade något glas i någon av korgarna ovanför reflekterat detta spektrum. Inga distinkta avgränsningar mellan färgerna utan de flöt ihop till en fin blandning. Jag lät datan räkna antalet färger i den sista bilden och svaret 297403 kom upp.
Ja, tänk så mycket svammel man kan få ihop av ett par bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar