Summa sidvisningar

lördag 31 december 2011

Årskrönika 2011


Eftersom jag varit flitig bloggare i ytterligare ett år  kan jag kosta på mig en tillbakablick över det gångna året. ”The digimages chronicles”. Låter väl bra -  som en TV-serie. Men TV om några kör ju med allahanda årskrönikor, så varför inte jag. Mest för att jag ska ha ett sammandrag över det som jag tycker är mest minnesvärt för egen del. Med 360 inlägg varje år är det lätt att glömma en och annan händelse. Som häromdagen när jag kom från skogen och mötte damen med hunden. När vi pratade kantareller (inte persilja) påstod jag att det fanns svamp även sent förra året men hon upplyste mig om att det var  snö i början på december. Med bloggens hjälp kunde jag därefter snabbt konstatera att det var för två år sedan jag plockade svamp i december (inlägg 1 dec 2009) I resomén här nedan har jag valt en bild för varje månad som jag gillar mest samt  månadens  mest inspirerade  eller annorlunda text

Januari

 
Reportage om fotoindustrin och Kodaks  övergivna  fotolab. Den vandaliserade fabriken har numera rivits och efter många diskussioner  skall det komma en livsmedelsjätte  dit. Om nu sista ordet var sagd.










Februari



Reportage från Vikingarännet tillsammans med länken till förra årets begivenhet








Mars

dumpning av snömassor










April


Reportage från  Eva Darts keramikverkstad 









Maj

Reseskildring från Malta. Minnen som kom från gamla dia-bilder













Juni

bildreportage om bygget av T-banan på 50-talet. Bilder som sitter i ett gammalt fotoalbum










Juli

Iakttagelser i naturen
















Augusti

Samtal med hemlös











September

Reportage från kyrkhamnsdagen. Det var så många aktiviteter den dagen att det räckte med bilder och texter en hel vecka














Oktober

Reportage från den nyinvigda bussterminalen. Innan Viktoria och Daniel var där vid besöket i kommunen (vilket var en bröllopsgåva)











November

Ett gammalt hus rustas upp.Exteriörens förändringar under flera år











December

Bildreportage t från zoo-affären

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar