Summa sidvisningar

onsdag 7 december 2011

Ingen snö men väl bär


Men först en kort epilog till äppeltrilogin. När jag skulle posta ett brev kom jag förbi där jag tidigare i år hade plockat alla äpplen till vinet. Trots att jag  tagit alla som jag nådde från marken fanns dock väldigt många kvar. Men nu några månader senare  kunde man räkna dom som satt kvar på några grenar. Så här ser det ut
När jag skulle lägga in texten i gårdagens inlägg hade jag ett litet helvete och fick hålla på i nästan en timme tills jag kom underfund med hur man gör. Kämpade med textstorlek och fonter, raderade och redigerade om och om igen. Texten blev bara svart men kunde läsas  när man markerade den i bloggen. Det  ledde mig till slut fram till att  man måste ändra till vit när man har svart bakgrund på bloggsidan. I normala fall fungerar det med att föra över text som den är men det kanske är annorlunda med text ur noveller. J

När jag hade postat mitt brev kom jag senare förbi  några buskar där snöbären – jag kallar dom så i brist på något annat namn – lyste vita  som en föraning till dom vita flingorna som ännu inte fallit.

En del satt ihop i klasar

Medan andra tagit för sig och trängt undan syskonen så att de aldrig kunde utvecklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar