Summa sidvisningar

torsdag 29 december 2011

Insändare


När vi hade fått årets väggalmanacka från kommunen blev jag både arg och besviken. Varför kan ni närmare läsa på http://digimagesfoto.blogspot.com/2011/12/public-service.html 
När jag hade lagt ut texten den 17:e december, tyckte jag att det nästan liknade en insändare och som borde kanske stå i en tidning. Så  jag gjorde något som jag aldrig tidigare försökt mig på: mejlade en  något avkortad text till vår lokala tidnings insändarspalt. Om inte annat så fick väl personalen där läsa vad jag tyckte. I förgår såg jag då till min stora förvåning att man ifört min insändare

Min blogg läses ju av bara ett fåtal  som troligen inte ens bor i samma kommun. Inlägget var därför tämligen ointressant för utomstående även om jag försökte åskådliggöra det hela med en del bilder. Därför var det desto glädjande att nu kunnat vända mig direkt till flera . Även om inte alla läser insändarspalten, så borde dock en och annan sett min text  när denna lokaltidning  har en upplaga  över 800.000  ex. Tidpunkten för iförandet av min insändare  var också väl vald några dagar före årsskiftet  då många kanske hade för avsikt att  hänga upp den nya almanackan. Hur många som kommer att göra det får jag väl inte veta p.g. av  min anonyma signatur som inte medger någon direkt respons.  Det räcker dock att jag kanske väckt en liten tanke här och var.
 Men nu på morgonen blev det en respons innan jag hann  skriva detta inlägg. Det kom från oväntat håll. En brevbärare på vårt postcenter hade uppmärksammat min insändare och ville via lokaltidningen    kontakt med mig. Eftersom Posten distribuerar almanackan fick jag dels veta att  man delar ut två olika almanackor och att de dessutom tagit slut. Vid sidan om den reklamförsedda almanackan existerar även den omtyckta som vi fått i alla år. Brevbäraren hade ett sådant exemplar  över och skulle nu på förmiddagen lägga  det i vår brevlåda. Även om jag klagat på Posten  är detta personliga initiativ hedervärd. Hur det förhåller sig  med  andra som inte fått den reklamfria almanackan återstår att se. Kanske trycker man en ny upplaga och den kommer att delas ut senare? I så fall är jag skyldig kommunen en halv ursäkt.

1 kommentar:

  1. Även min hemkommun, Vänersborg, delar ut almanackor med fotografier av lokala proffsamatörer. Jag älskar bilder!

    SvaraRadera