Summa sidvisningar

torsdag 1 december 2011

Ekansikte


Den senaste tiden har jag varit rätt frikostig med bilder eftersom det var dokumenterande inlägg som jag vill ha för framtiden. För att få en annan balans i bildbloggandet, blir det bara en enda bild idag. Med konstlad rubrik. Konstruerade ordsammansättningar som man får läsa två gånger innan man ser vad som  egentligen står där. Som vissa tidningsrubriker ibland. Jag döpte dock bilden så för att lättare kunna hitta den i datan. ”Ett ansikte i mönster från en gammal ekstubbe” föreföll mig alltför lång.

När leklusten kom över mig häromdagen plockade jag fram ett par bilder ur arkivet och lattjade lite med dom i olika bildbehandlingsprogram. Skapandet är snarare ren nyfikenhet hur slutresultatet kan bli. Man har från början en vag  idé,  men alltefter bilden växer fram, blir det lite ändringar här och där  tills man är nöjd eller tycker att det får vara nog. Ofta i brist på  kunskap eller ritprogrammets begränsningar. Den här bilden bjöd dock på en del överraskningar som jag inte räknat med. Testade en del funktioner och när jag efter signeringen skulle föra över bilden från ett program  till slutversionen tog det åtskilliga minuter innan  den hade laddat  upp. Datan fick nog kämpa med vartenda penselstreck.

1 kommentar:

  1. Sådant här är riktigt roligt.
    Jag leker också ibland, både med ord och bild.

    SvaraRadera