Summa sidvisningar

måndag 26 december 2011

Mellandagsrea


Knappt hade de sista julklapparna öppnats och knappt hade man hunnit sova några timmar, satte kommersen åter igång. Mellandagsrean startade redan på juldagens morgon. Jag hamnade på Mediamarkt.  För min del fanns varken någon julklappa att bya än mindre att inhandla något bara för att det var billigare. Jag behövde ju inget. Inget som var akut i alla fall.

Ville bara titta på en skrivare  och se om det fanns någon som kunde få plats på mitt lilla bord bredvid skärmen. En Canon i snygg, svart och blank design kunde  duga. Men  det var så fullt med folk överallt i gångarna mellan hyllorna och att haffa någon expedit och i lugn och ro diskutera alla mina önskemål om en passande skrivare var bara inte att tänka på. Det finns fortfarande lite svart bläck kvar i den gamla skrivaren  så det är ingen brådska med en ny. Ska väl först  förbruka dessa dyra droppar, vet jag.  Fram till dess hinner jag även  kolla skrivare hos kanske Elgiganten, Siba eller Expert. Utan trängel och  kanske med  kunnig personal. Kanske var det många som tänkte som jag. Det var i alla fall inte alla som lämnade stormarknaden med med en plastkasse.


Min gamla tjock-TV borde kanske bytas ut också någon gång i framtiden. Så jag hamnade  på TV-avdelningen på bottenvåningen. Där fanns förståss bara  platta apparater numera. Tunna som min  plånbok och dom största som kunde täcka hela väggen i mitt rum. Såg dock några som höll 32” som kunde passa  på min TV-bänk som står dryga metern från soffan. På en av dom större skärmarna spelades upp några färggranna fiskar  och jag kom genast att tänka på akvariefiskarna som jag  fotograferade häromdagen i zoo-affären om som jag visade i den här bloggen  före jul. Dom här på TV:n var dock inte bara tvådimensionella. Tog man på sig ett par glasögon med svarta bågar som låg  på en hylla under TV:n, fick man sitt livs TV-upplevelse. Allt som rörde sig på skärmen var 3-dimensionellt. Granna, gula fiskar som simmade rätt in i munnen på en och en strömlinjeformad haj som plötsligt gjorde en hastig vändning och ” krockade” med min näsa. Häftigt.
Väl ute igen på gatan fotograferade jag en som i alla fall inte  ryckts med av  mellandagsyran utan hon satt i lugn och ro och bläddrade igenom dagens Expressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar