Summa sidvisningar

torsdag 19 januari 2012

My name is al-Saadi Gaddafi


Varje morgon när jag sätter på datan, börjar jag med att rensa bort skräpposten. Det är allt från lyckönskningar till miljonerna man vunnit, blessings from the good Lord, offerter på barstolar  eller hjälp med penningplaceringar. Många är återkommande, andra kan också avfärdas direkt När jag för några da´r se´n fick ett mejl från nå´n som presenterade sig som i rubriken, kunde jag dock inte låta bli att öppna mejlet där det gick att läsa följande

”My Name is al-Saadi Gaddafi, born 25 May 1973 and the third son of late libyan leader Colonel Muammer Gaddafi who was kill in october 2011 by nato forces and National Transitional Council forces.I am in need of a foriegn partner who will help me lay claim to a deposit which my father made with a financial company in London United Kingdom under the name AL SAIDI OIL COMPANY, amounting to the sum of $175,000,000.00. I can not lay claims to this deposit as i have been placed on the top of must wanted list by the british interpol and my location is yet unknow to anybody. You can read more on this website:
http://english.ahram.org.eg/NewsContent/2/8/22838/World/Region/Interpol-puts-Gaddafi-son-on-mostwanted-list-.aspx

I need someone who will lay claims to the deposit as an associate of AL SAIDI OIL COMPANY to have the deposit released. as you know the National Transitional Council and the United nations has frozen all my father's asset in libya. You must keep this email private for if it gets out, my location will be traced and  the deposit will be frozen and confisicated. If you are Interested in helping me, do respond to my email.
Al Saadi”

Tänk att lilla jag här i  en liten förort  i Sverige  blir kontaktad av Gaddafis son med bön on hjälp! För att komma åt alla dessa miljonerna, måste jag till att börja med bli en styrelsemedlem i ett  oljebolag  och  lära mig alla finansiella och juridiska knep och resa hit och dit. Lilla jag som inte ens tar mig  utanför kommungränsen.  Tänk vilka historier dom kan hitta på. Är dock lite förbryllad över syftet med detta mejl. Normalt när det handlar om penningtransaktioner och liknande  brukar dom fiska  efter personliga uppgifter samt  kontonummer. Så är dock inte fallet här.  Bara att  man ska hålla detta hemligt för att inte röja Al Saadis  viste och  att  Gadaffis tillgångar inte blir konfiskerade. Men det är just  av dessa anledningar jag  offentliggör  detta mejl. Annars kunde ju pengarna återbördas  till det libyska folket som  en gång bestulits på dom eller till återuppbyggnaden av landet. Trots att det är uppenbart att allt detta är påhitt kommer jag inte ifrån att nägon hund är begraven här. Annars hade man väl inte gjort sig besväret. Vad är syftet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar