Summa sidvisningar

söndag 29 maj 2011

Floran just nu på denna breddgrad


Det har varit lite av varannandagsväder senast. Passade dock på att gå ett stråk  i närområdet när solen behagade  titta fram. Här kommer därför några bilder på helt vanliga försommarblomster som alla fanns utmed min väg




När jag någon gång kunde slita blicken från  marken och tittade upp kunde jag njuta av en nästan molnfri himmel. Bara  några ensamma moln  höll varandra sällskap i ett smalt band.

Just när jag hade riktat blickarna uppåt kom ett plan. Har länge tänkt att jag skulle testa kameran på detta rörliga objekt och tog därför detta kort

Jag förstorade upp bilden  i datan och fick då syn på att det kom från fjärran land. Ni som kan läsa arabiska kan ju tala om för mig varifrån. Med  bättre kamerautrustning och bättre televerkan skulle man kanske  även kunna skönja  passagerare bakom fönstren. Då snackar vi kameraövervakning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar