Summa sidvisningar

tisdag 10 maj 2011

Tillbaka till Malta


Mitt i natten återvände vi till Valletta. Tullproceduren  tog flera timmar eftersom alla skulle kontrolleras. Turister inte undantagna. Kanske var vi speciellt suspekta. Vad hade  vi i Italien att göra när vi skulle semestra på Malta? Speciellt  tidningar var tullen ute efter och alla illustrerade tidningar togs i beslag.  Sådana fanns dock inte i vårt  bagage. Inte direkt en resesouvenir.  Först  framåt småtimmarna kunde vi ta en taxi tallbaka till hotellet.
De återstående semesterdagarna tog vi det lugnare. Badade  i poolen intill när vi inte gick  till ”Dragonara-beachen”.

En och annan liten utflykt blev det dock. Fiskehamnar, folk på sta´n  och annat som jag tyckte var värt att föreviga då. Många av motiven skulle jag troligen fotografera än idag. Antingen  kan man tolka det som en stagnation i mitt  bildseende eller så  är det ett tecken på en personlig stil?





”Väverskan från Malta”  kallade jag bilden som jag tyckte mest om och den får avsluta denna serie semesterbilder från början av 70-talet. Nu ska jag återgå till vardagen och  berätta om det som hänt under tiden  och med bilder i bättre kvalitet  som passar i en fotoblogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar