Summa sidvisningar

söndag 22 maj 2011

Maskin-expo 2011 dag 2


När jag vandrade runt mellan tälten slog det mig att det mesta som ställdes ut har var ”vardagsöverdimensionerad” Titta bara på dom här borstarna. Inte direkt några diskborstar.
Färggranna var dom också

Eller den här uppkäftiga saken. Inte heller någon vanlig hovtång

Tur att dom här däcken inte sitter på  personbilen där man måste byta två gånger om året






Den här  apparaten i kolossalformat ser man inte heller  så ofta till vardags. Tror att det är en  alfaltläggningsmaskin. En  liknande som jag bloggade  om förra året när kommunen la ny asfalt på våra huvudleder.

Även dom här transportbanden ställer du nog inte upp i villaträdgården hemma heller. Det verkade dock inte vara något större intresse för dom. Inga kunder syntes till och säljaren satt ensam och övergiven  framför maskinerna.  För att  han skulle få lite sällskap kopierade jag in honom en gång till. Spegelvänt så att han kunde prata med sig själv.

Mera jordnära och förankrat i  den egna vardagen var det med dom här maskinerna.

Den här självgående maskinen rönte viss uppmärksamhet. I princip programmerar man väl denna precis som en  självående gräsklippare eller dammsugare. Kanske bra för att slippa ifrån vibrationerna vid manuellt framförande.

Här en  kort filmsnutt till när dom stora killarna leker i sin egen sandlåda

Efter att ha gått runt på området var det många som passade på att ta en bit mat eller släcka törsten på denna uteservering. Det som slog mig var att  det var en utställning för ”dom stora grabbarna”. Cowboyhattar och countrymusik i högtalarna. Väldigt få kvinnliga besökare eller barn. (förutom de två  som syns på gårdagens bilder).Märkligast av allt var att  den största delen av all personal var svartklädd! Även många besökare. Bara en gång såg jag några värdinnor i  klatschiga blå uniformer. När jag hade tröttnat på allt det storslagna längtade jag efter det som syns på den här bilden

Detta var ”Pictures at an exhibition”  Men det går det även bra att lyssna till en klassisk pianosvit med samma titel av den ryske kompositören Mussorgskij. Välj i så fall ett lugnt stycke på YOU TUBE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar