Summa sidvisningar

måndag 23 maj 2011

Scrapple from the apple

Det är sån´t som jag i allmänhet kallar överblivet skräp. Sån´t som ingen vill ha och som ska kastas. Finns även på min HD. Men det är även titeln på  en standard jazz-låt  i be-bop-stil av Cahrlie Parker. Passar kanske inte allas musiköra även om man  kan lyssna på jazz i allmänhet. Har här valt en  kortare pianoversion som ni kan lyssna på medan ni betraktar dessa överblivna bilder  som inte har platsat någonstans tidigare. Nu vill jag bli av med dom

Det är inte  någon bild som jag har tagit utan den ingick i ett kort  bildspel som jag fick via mejl för länge sedan.  En bild som inte kan betecknas annat än  GULLIG.

Våran gamla katt som ligger på soffan och snarkar (faktiskt). Hade tänkt ha bilden i något annat sammanhang som aldrig blev av

En överbliven bild på ett ensamt hus någonstans på en ort i Medelhavet. Kunde vara var som helst. Minns inte

Några barn som leker vid badstranden. Fick inte ihop det till en sammanhängade berättelse eller någon  bra  enstaka bild

Den här magnetspolen kanske känns igen? Det var den som jag la in i en tulpan. Bläddra tillbaka till den 14:e  maj så  ser du

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar