Summa sidvisningar

lördag 16 april 2011

Blomsterflickor

Igår gallrade jag en del i forsytiabusken vid husknuten och lämnade sedan kvistarna till floristerna. Då kom jag att tänka på mina egna blomsterflickor.  Så döpte jag i alla fall en kategori  papperscollager  som jag klippt ihop för länge sedan. Här kommer några exempel:




Både flickor och blommor äger  ju var sin skönhet. Om nu en kombination av  detta gör det hela dubbelt så snyggt vill jag låta vara osagd.
  Blomman som jag inte visste namnet på när jag  visade den  tidigare denna månad – klicka här -  talade blomsterflickorna  på floristavdelningen om för mig. Den heter medinilla magnifica  och kommer  enligt Wikipedia  ursprungligen från  Asien och Oceanien. Blomman är uppkallad efter en guvenör med just detta namnet.

Konceptet blommor-flickor  kommer igen även  bland några  collager som jag gjort i datan. Några har jag kanske visat tidigare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar