Summa sidvisningar

lördag 23 april 2011

Udda bilder


Med tiden samlas en hel del  bilder som inte har tagits i ett visst sammanhang eller blivit över. Dom ligger bara där och skvalpar till ingen nytta. Eftersom jag dock en gång tagit dessa bilder  och sparat  en del,  måste det ha varit någon tanke bakom. Flera gamla  var ursprungligen dia-bilder som jag velat spara på hårddisken.

Här gäller full koncentration att skapa dagens konstverk

Kastanj i höstskrud på Adelsö

Havets läckerheter någonstans i en fiskehamn vid Medelhavet


Under en lunchpromenad på Kungsholmen kom jag förbi en  redskapsbod. Genom den öppna dörren såg jag  en mängd olika redskap. Närmast dörren  stod spadar och skovlar,järnspett och en och annan kofot. Gubben som höll på med något längre in i kuren kom fram och  jag frågade om han kunde tänka sig att sälja  en kofot eftersom han hade flera. Fick en för en femma. Vi var på väg till banken för att  ta ut pengar på lönen  och som den värsta inbrottstjuven  la jag kofoten på disken för att fylla i checken. Kofoten har jag kvar än i dag och den gör  mig ovärderliga tjänster varje år.

En nytagen bild som inte platsade någonstans och inte heller var något  fotografi att  spara.

Likaså med den här bilden som inte fick plats i ett tidigare inlägg. Nu när jag har dom i bloggen kan jag äntligen sortera bort en del och  slänga andra i papperskorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar