Summa sidvisningar

torsdag 7 april 2011

Nyheter


Eftersom jag inte har något specifikt tema för dagen tar jag  alla övriga som gällde gårdagen. Shit vad det låter krystat!
Apråpå shit så har jag rensat trädgården från allt kattbajs som  hon gömt under snön hela vintern. Det blev till slut en stor fylld  plastpåse. Till skillnad från annan gödsel är det inget att slänga i komposten.
Under tiden jag ägnade mig åt att avlägsna alla sanitära olägenheter  kunde jag konstatera att krokusarna kommit fram, några hyacinter börjat blomma och att den ensamma vintergäcken snart blommat färdig. Men jag såg även att kaprifolens bladknoppar  började slå ut. Brydde mig dock inte om att ta en ny bild eftersom lövsprickningen nu var lika med den  på bilden som jag tog  2009.

Vår cyklande brevbärare kom med en hälsning från skatteverket med en påminnelse om att jag skyllde staten en del pengar. Detta tack vare den orättvisa fastighetsskatten som ingen av partierna  vill ta bort.

Även Metrobloggen har låtit höra av sig till mig. Med nyheten om att bloggen kommer att uppgraderas till worldpress standard. Min frimärksblogg ligger kvar där eftersom den sällan behöver ändras. De utlovade nya funktionerna kanske gör det enklare att hantera och ändra denna blogg.  Min dagliga blogg  i blogspot –blogger - som jag skriver  här och nu  är jag helt tillfreds med. Den kommer nog att ligga kvar där tills vidare i avvaktan på hur den nya Metrobloggen kommer att gestalta sig. Kanske lägger jag ut mina  dagliga texter och bilder  på båda bloggen.

Förutom att kaprifolen börjat grönska är ett annat vårtecken att notera. Jag har pumpat  de lufttomma däcken  på cykeln  och tagit min första tur för i år. Inte någon Vätternrunda utan några beskedliga  km  till vårt postcenter.

Ytterligare ett annat vårtecken är att jag  bytt vinterbilden på dataskärmen mot en som  bättre matchar årstiden utanför

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar