Summa sidvisningar

tisdag 19 april 2011

Vårpromenad


Det blev bara några  få bilder på min promenad igår. Inget på förhand utstakat tema utan  bilderna fick  komma till  näthinnan alltefter jag upptäckte något anorlunda som jag inte  fotograferat tidigare.
När jag korsade golfbanan höll man på att vattna greenen inför den stundande säsongen. Det var själva regnbågen jag ville fånga på bild.

Vid ett dike blommade många tussilagon som speglade sig i vattnet  och längre bort  blommade även sälgen. Vårblommor som jag fotograferat tidigare men  bara måste vara med på en fotopromenad  så här på våren.


Innan jag vände hemåt passerade jag ett litet skogsparti där jag  plötsligt upptäckte en ekorre som  klamrat fast sig vid en tallstam. Bara att få syn på en ekorre  i  närheten av hemmat var nästan en sensation. Ännu roligare att jag hann få iväg  ett ”skott” med kameran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar