Summa sidvisningar

tisdag 26 april 2011

Malta – Sliema



Du är den 1000:e besökaren sedan jag fortsatte här i början på året efter Metrobloggen.

För att mina reseminnen inte skall blekna  lika mycket som dia-bilderna, har jag försökt att rädda dom så gott jag kunnat. Som ett  extra minnesstöd lägger jag ut dom även på bloggen med  texter medan jag ännu  kan minnas platser och händelser. Jag gör detta för egen del. Den som vill ha bättre kvalitet på bilderna kan  alltid googla fram dom på nätet.
Min blivande fru och jag hade bokat en 3-veckors semester på Malta där vi hamnade på ett enkelt hotell i Sliema. En pittoresk liten fiskeby med oändligt många fotomotiv.


Ett vanligt motiv var alla fiskare som höll på att se över sina nät. Nät som skulle hängas på tork, nät som skulle rensas och nät där maskorna behövde lagas

Genom det här fångstredskapet fångade jag  några av de färggranna båtarna i den lilla hamnen.






Smågrabbarna testade fiskelyckan inne i hamnbassängen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar