Summa sidvisningar

torsdag 14 april 2011

en en

Ursprungligen var det två pelarenar som planterats för ca. 20 år sedan. Som så ofta sker, planterade man dom för nära varandra så att de växte ihop till en en. Ståtliga och fina och högre än stuprännan blev den. Ända tills snön från se senaste två vintrarna la sig tungt på en del grenar så att de böjde sig. De rätade aldrig på sig igen och halva enen lutade sig mot förrådsväggen och  tvärs över gången


Eftersom  enen dessutom skuggade blomsterrabatten framför beslöt jag att  ta bort den helt. Det krävdes  en hel del kapningar  innan allt var rensat.


Så här mycket enris blev det. Om några veckor kommer en stor container  varför jag hoppas att  jag kan bliv av med det och annat trädgårdsskräp. Det mesta komposterar jag ju, men tjocka, taggiga rosengrenar och stickiga barr vill jag inte ha i komposten där man ofta gräver med bara händerna.

Det här är det enda  som återstod av enen. Stubben ska grävas ur lite senare någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar